Zeszłoroczna konferencja „Relacje inwestorskie z inwestorem indywidualnym według najlepszych wzorców zachodnich” pokazała jak ważne jest promowanie dobrych wzorców komunikowania się z inwestorami indywidualnymi. Poziom relacji inwestorskich na rynkach francuskim, niemieckim, czy też brytyjskim nie znajduje porównania na rynku polskim. Konferencja została zorganizowana w ramach programów „Akcjonariat Obywatelski. Inwestuj Świadomie” oraz „10 na 10 – komunikuj się skutecznie”.
Podczas spotkania zaprezentowana została nowa publikacja „Rekomendowane praktyki komunikacji spółek notowanych z inwestorami indywidualnymi”, opracowana przez ekspertów MSP, KNF, GPW, KDPW, SEG, SII, SGH w ramach programu Akcjonariatu Obywatelskiego. Gośćmi konferencji byli przedstawiciele działów relacji inwestorskich dużych spółek z Niemiec i Francji, którzy od lat zajmują się problematyką relacji inwestorskich.
„Relacje inwestorskie powinny być kluczowym obszarem działalności każdej spółki. To właśnie od inwestorów indywidualnych w dużej mierze zależy jej los” – przekonywała Andrea Wentscher z chemicznej spółki BASF SE. W organizowanych co roku spotkaniach akcjonariuszy tej spółki bierze udział około 6 tysięcy uczestników.
„Zaufanie inwestorów zdobywa się latami. Żeby je stracić, wystarczy chwila. Dlatego w Orange staramy się słuchać inwestorów indywidualnych i jak najlepiej odpowiadać na ich pytania, potrzeby i uwagi” – mówił podczas konferencji Bertrand Deronchaine z Orange Francja. Przedstawiając relacje inwestorskie w swojej spółce wskazywał media społecznościowe, jako główne narzędzie komunikacji. „Spółki, które dbają o swoich obecnych i potencjalnych inwestorów, powinny aktywnie poszukiwać nowych kanałów komunikacji” – mówił Deronchaine Przekonywał, że poza kontaktem mailowym czy poprzez newsletter, warto organizować także wykłady internetowe dotyczące np. inwestycji giełdowych.
Ponadto w trakcie konferencji krajowi eksperci zastanawiali się nad tym, jaką rolę powinny odgrywać instytucje rynku kapitałowego w promowaniu dobrych standardów relacji spółka – inwestor. Natomiast przedstawiciele polskich spółek zaprezentowali pomysły na usprawnienie komunikacji z inwestorami indywidualnymi.